Από Καταναλωτής σε Δημιουργός: Η Πρώτη Επιχειρηματική Νοοτροπία ενός Παιδιού

πό Καταναλωτής σε Δημιουργός: Η Πρώτη Επιχειρηματική Νοοτροπία ενός Παιδιού

Πόσα πράγματα καταναλώνει καθημερινά το παιδί σου;
Βίντεο, παιχνίδια, προϊόντα, πληροφορίες, trends.

Και πόσα από αυτά… τα δημιουργεί το ίδιο;

Ως εκπαιδευτικός επιχειρηματικότητας, συναντώ παιδιά με εξαιρετική φαντασία — αλλά με ελάχιστη εξάσκηση στο “να φτιάχνω κάτι δικό μου”.

Και όμως, αυτό είναι το σημείο εκκίνησης της επιχειρηματικής σκέψης:
Η μετάβαση από το παθητικό “χρησιμοποιώ” στο ενεργητικό “δημιουργώ”.


Κατανάλωση vs Δημιουργία: Τι σημαίνει για ένα παιδί;

Όταν ένα παιδί βλέπει YouTube, παίζει έτοιμα παιχνίδια και αγοράζει ό,τι του αρέσει, μπαίνει στον ρόλο του καταναλωτή.
Δεν είναι κακό — είναι φυσικό.
Αλλά… αν μείνει μόνο εκεί, δεν χτίζει τα εργαλεία για να εκφράσει τη δική του φωνή.

Αντίθετα, όταν:

  • Φτιάχνει κάτι με τα χέρια του
  • Εφευρίσκει λύσεις για προβλήματα που βλέπει γύρω του
  • Δημιουργεί κάτι που έχει νόημα για άλλους

…μπαίνει στο πεδίο της δημιουργικότητας με επιχειρηματική νοοτροπία.


3 Τρόποι να ενισχύσεις τη δημιουργική σκέψη στο σπίτι

1. “Αντί να το αγοράσουμε, θες να προσπαθήσουμε να το φτιάξουμε;”
Δώσε την επιλογή της δημιουργίας πριν την έτοιμη λύση.
Μπορεί να είναι αφίσα, επιτραπέζιο, στολή ή ακόμα και συνταγή.


2. “Αν μπορούσες να σχεδιάσεις το δικό σου παιχνίδι, πώς θα ήταν;”
Δείξε του ότι η φαντασία του έχει αξία.
Ζήτησέ του να ζωγραφίσει ή να περιγράψει το προϊόν του.
(Αυτό είναι το πρώτο στάδιο του product design!)


3. “Τι θα έλεγες αν κάποιος άλλος χρειαζόταν αυτό που έφτιαξες;”
Εδώ μπαίνει η έννοια της προσφοράς, της αγοράς και της αξίας.
Ένα παιδί μπορεί να καταλάβει ότι η επιχειρηματικότητα ξεκινά από την επιθυμία να λύσεις κάτι — όχι να πουλήσεις κάτι.


Πραγματικό Παράδειγμα:

Η φίλη της κόρης μου, 8 ετών, έφτιαξε “καρτέλες συναισθημάτων” για τη μικρότερη αδερφή της που δυσκολευόταν να εκφραστεί.

Όταν της είπα:
«Ξέρεις, υπάρχουν κι άλλα παιδιά που θα τους φαινόταν χρήσιμο…»,
η απάντηση ήταν:
«Να τις φτιάξω έγχρωμες και να τις δίνουμε στους φίλους μας;»

Αυτό ήταν το πρώτο της προϊόν.


Συμπέρασμα:

Δεν χρειάζονται επιχειρηματικά σχέδια, Excel ή διαφήμιση.

Η επιχειρηματικότητα στα παιδιά ξεκινά όταν τους δίνουμε χώρο να φανταστούν, να σχεδιάσουν και να προσφέρουν.

Και όλα ξεκινούν με μία ερώτηση:
“Τι μπορώ να φτιάξω εγώ;”

Βρες εδώ δωρεάν τις κάρτες στόχων και βοήθησε το παιδί σου να ξεκινήσει!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *